Cookie Consent by TermsFeed
Kako ustvariti renomiran športni klub

Kako ustvariti renomiran športni klub

Glavno vprašanje v tem blogu je, kako svoje amatersko športno društvo pripeljati do blagovne znamke, ki bo na nivoju tistih, ki so na profesionalni ravni. Večina vas bo mislila, da to ni mogoče; in čeprav vas bo imela večina prav, pa vedno pa obstaja majhen odstotek, na kateremu lahko gradite.  

Najprej potrebujete potrpljenje, čas in ljudi, ki si bodo prizadevali za vaše cilje in sanje. Rim ni bil zgrajen v enem dnevu, zato tudi vaša franšiza ne bo. Največja ovira je, kako motivirati ljudi v neprofitnih organizacijah za brezplačno delo. Vsi vemo, kako potekajo stvari, ko imate prostovoljce: imajo svoj urnik, imajo svoje življenje. Včasih imajo na razpolago dovolj časa, včasih pa niti dveh minut. Ogromna razlika je med študentom na začetku kariere ali nekom, ki se že pet let ukvarja z dotičnim poslom, ki mu nosi dragocene izkušnje.

Ampak, da ne dolgovezimo, preidimo k bistvu.

Našo blagovno znamko smo začeli razvijati leta 2019. Kot Flag Football klub smo še zelo mladi. Živimo v Ljubljani, zeleni prestolnici Slovenije, prebivalstvo našega mesta je 320.000 ljudi. Kako torej pripeljati majhen klub  v neznanem športu, ki nastopa v Slovenski Flag Football Ligi, do množic v Sloveniji in po svetu? Enostavno.

1. KORAK - PRAVI PRISTOP

K svoji neprofitni organizaciji pristopite kot k podjetju, kot start-upu. Potrebno je imeti člane uprave, predsednika uprave, igralce in podporno osebje. Skratka, kot opisujejo v celotni strokovni literaturi iz ekonomije. V dveh letih obstoja imamo na seznamu 20 igralcev. Imamo predsednika, fotografa, snemalca, imamo grafičnega oblikovalca, odvetnika, oddelek za PR in trženje, vodjo ekipe, trenerje, nutricioniste in fizioterapevta.

Naš strokovni kader si lahko ogledate tukaj. Večinoma so to prostovoljci, prijatelji, fantje, dekleta, zaročenci igralcev. Če želite iz vaše organizacije izvleči maksimum, potem morate imeti na razpolago najboljše ljudi. Če jim ne morete zagotoviti denarja, morate najti pravo pot, da boste vsi srečni. Pomaga, če uporabite poznanstva, vzpostavite mostove med svojimi sponzorji in ljudmi, ki delajo za vašo neprofitno organizacijo, jim pridobite mentorje, brezplačne stvari, brezplačno znanje itn.

Vsi poznajo osebo, ki pozna osebo, ki potrebuje nekaj, kar jim lahko ponudi vaš klub.

KORAK 2. - BITI SOLIST NI PRIMERNA KARIERA 

Delo morate razdeliti med igralce in med strokovno vodstvo. Ja, na začetku smo vsi amatersko športno društvo,  ampak vsak igralec v naši ekipi ima obveznost, ker ljubiteljskih športnih klubov ne more voditi samo ena oseba. Tako velikega bremena ne more nositi nihče. Vemo, da veliko neprofitnih organizacij deluje na ta način, vendar smo poskusili na ta način, kar pa nam ni prineslo rezultatov.

V klub smo pritegnili prave igralce, ki so dobri športniki in imajo poleg atletskih sposobnosti tudi druga znanja. Nekateri igralci so računalniški programerji, ki so zgradili našo spletno stran, imamo avtomehanika, ki nam popravi klubski avto, imamo študenta kmetijstva na doktorskem študiju, ki nam pomaga pri zdravljenju trave na igrišču. En igralec dela v Hoferju in skrbi za prigrizke in ustrezno hidracijo. Dva izmed članov sta specialista za digitalno trženje in delata na Google, YouTtube, Instagram in Facebook oglasih. Imamo tudi fizioterapevta, ki skrbi za nas ter. Imamo nutricionista, ki nam govori kaj moramo jesti. 

KORAK 3. DENAR LEŽI POVSOD

Tako je, denar leži povsod, vedeti je le treba, kako ga pobrati. Vsak športni klub in neprofitna organizacija mora od nečesa živeti, za rezultate  pa morate imeti nekaj denarja. Zato smo se odločili, da mora vsak igralec v naši ekipi na začetku sezone plačati člananarino, v vrednosti 240 EUR v enkratnem znesku. S tem dobi klub takojšnjo injekcijo denarja za vodenje in delovanje neprofitnega športnega kluba, prav tako pa se s tem izogne nevšečnostim pri zamudah plačila 

Drugič, če nekdo zboli za gripo, se ne počuti dobro ali nima časa za usposabljanje, vam ni treba skrbeti, da vam ne bo plačal mesečnega plačila zaradi izgovora, da to mesec ga ni bilo cel mesec in ne bi smeli plačati.

Tretja stvar je vedeti, koliko denarja bo steklo na začetku, da naredite ustrezen finančni načrt. Proračunska organizacija je izjemnega pomena; odločilno je, kaj, kdaj in kako plačati.

Potem imate sponzorje. Nekaj ​​stvari morate imeti v mislih. Če menite, da poznate ljudi, ki vam bodo dali denar, si prihranite težave. V teh časih COVID -a smo se naučili, da ljudje postanejo čudni. Podjetja so v svojih knjigah doživela velik udarec in večina meni, da je treba prihraniti vsak cent. Ali pa vam bodo povedali, da so pravkar kupili nov avto, ali pa opravili milijon izgovorov, kar je, veste, veliko več denarja kot 500 EUR za podporo lokalni športni ekipi in pomoč pri njihovi rasti. Če sponzorji nimajo kaj od vas, vam bojo težko finančno pomagali.

Toda nekatera podjetja komaj čakajo na dobro zgodbo. In če imate profesionalen pristop, vam lahko pade sekira v med. Predvsem, če dolgoročno gradite njihovo blagovno znamko s svojo. Je pa to jalova pot s polno trnov. 

Nacionalna podjetja, ki ga vodijo različne vlade po vsem svetu, so različne. Če poznate ljudi na višji ravni, boste dobili sredstva. Po drugi strani pa imate lahko najboljše številke na IG, FB, YT, TikTok, drugih platformah družbenih medijev, spletnih straneh itd. Še vedno ne boste dobili denarja, ker tako deluje politika. Bolje je, če klub nastopa v četrti regionalni ligi z 20 ljudmi, ki si tekmo ogledajo v enem letu, ker poznate predsednika. Ne belite si glav zaradi teh neumnih nenapisanih pravil! Denar boste dobili drugje. Vzame veliko časa, vendar EU vsako leto ponudi več milijonov nepovratnih sredstev; imate štipendije ameriškega veleposlaništva in štipendije lokalnih občin. Imeti morate le malo sreče, poznati osebo ali podjetje, ki zna prevesti vaše ideje, da zapiše pravilne stavke.

KORAK 4. ŠTEVILKE IN VSEBINA

V 21. stoletju sta statistika in številke najpomembnejši. Algoritmi spreminjajo svet, platforme družbenih medijev pa so vedno nekaj korakov pred vsemi. Vzemimo za primer Instagram. Če v to ne vlagate denarja, to pomeni, da delate na organski ravni. Kaj to pomeni? To pomeni, da moraš vedeti milijon stvari. Na sliko morate vstaviti prave hashtage in nadomestno besedilo; vedeti morate, kateri dan objaviti in kakšno vsebino. In ko mislite, da ste prehiteli algoritem, vam pokaže, kdo je šef.

Račun na Instagramu Ljubljana Frogs ima 4400 sledilcev. Če želimo biti iskreni, bi radi mislili, da so te številke precej dobre. To niso blagovne znamke NFL, NBA ali večje športne znamke. Čeprav na svojem Instagramu gradimo leto in pol.

Primer; objavili smo naključni kratki film, 15s, kjer igramo flag football v močnem dežju (objavili smo ga v nedeljo ob 14.00). Doseženih je bilo 4425 računov, 4870 prikazov. Samo iz hashtagov smo dobili 2693 vtisov. 64% ljudi ni spremljalo našega računa IG. 1.900 ogledov videoposnetka. Na tej objavi je bilo 324 všečkov, 43 obiskov profila, 17 komentarjev in 13 shranjevanj. Veste kaj? Imamo 0 novih sledilcev! Prediskutirajmo te številke še malo. Na običajen dan dobimo 25% računov vseh svojih privržencev na IG. Od teh 25% ljudi, približno 10% jim je objava všeč. Tako dobite med 2-3,5% interakcijo s svojimi sledilci. Je absurdno, kajne? Tudi Kim Kardashian in Luka Donćić imata takšne številke. Če pa plačate IG, Facebook ali celo Google, bi lahko bile te številke boljše.

Morda imamo spletno stran, ki deluje eno leto. SEO še ni na na nivoju, vendar imamo na naši spletni strani še vedno 3500 klikov. To je ogromno, vendar se sponzorji ne premikajo. Mislijo, da je vse enostavno. Vaša naloga je, da jim pokažete, da imate odlično zgodbo, in se pomikate v pravo smer.

Obstaja rek. "Napad prodaja vstopnice, obramba pa osvaja prvenstva". Sponzorji želijo le videti, kako se boste približali sledilcem in koliko jih boste dosegli, ter kaj bojo oni imeli od tega. Številke so pomembne.

KORAK 5. ZA ZAPRAVLJANJE DENARJA POTREBUJETE DENAR

Če bi vam povedali, da je naš letni proračun 8500 evrov, bi nam verjeli? Ali mislite, da je to veliko denarja ali da s tem ne morete delati? No, življenje nikoli ni preprosto, kajne? In če niste filantrop, je zbiranje denarja bolj zapleteno, kot si mislite.

S 8500 eur smo pokrili večino svojih stroškov, igralci dobijo veliko količino opreme. Pri nas velja rek, da smo vsi isti, ko treniramo in ko smo izven igrišča. Všeč nam je občutek, ko igralci mislijo, da so enaki, in v tem času vemo, da nihče nima enakih možnosti. 3500 EUR smo porabili tudi za Google, da bi pridobili nekaj prometa na naši spletni strani (rezultat je 3500 klikov). 

Naslednja naložba je bila v nove drese in persanolizirane škatle, da bi igralci lahko dobili nove drese. Morda se vam zdi, da to stane veliko, toda v Sloveniji smo za dobro marketinško kampanjo plačali 110 evrov, ljudje pa so to videli na Instagramu in bili šokirani in osupli. Mnogi od njih so želeli biti udeleženci teh dresov. Prevsem, če imate omejeno izdajo! Chelsea, Manchester United, Barcelona, ​​Golden State Warriors, Los Angeles Dodgers, Dallas Cowboys, New England Patriots imajo ogromno denarja (govorimo o milijardah dolarjev ). Tudi oni so začeli od začetka. Vir financiranj za produkte je nujno potreben za rast blagovne znamke. 

Živimo v nepravičnem svetu. Manjši športni klubi se borimo z večjimi. Najprej morate zgraditi svojo spletno stran. Na spletnem mestu Envato je mogoče najti veliko predlog, ki stanejo med 45-60 $. In to bi morala biti vaša prva naložba. Pridobili smo 6 novih igralcev samo zato, ker smo imeli profesionalno spletno stran, drugi pa ne.

KORAK 6. POROČANJE JE KLJUČ

Vsi imamo radi dobre zgodbE, kajne? Takšne, ki bi jih radi gledali na Netflixu. Predvsem v športu se moramo boriti preko družbenih omrežij z vsemi temi golimi telesi, kopalkami, lepimi damami, bodybuilderji, lepimi avtomobili, jahtami, razkošnim življenjem itd. Izvršni direktor Instagrama je ljudem povedal, da IG ni aplikacija za izmenjavo fotografij. Video je na prvem mestu. Za video pa moraš imeti nekaj denarja, opreme in najpomembneje osebo, ki ve, kaj počne. 15s, 60s, 3 minute so videoposnetki, vendar morate vedeti, da so ljudje LENI in da vas algoritem deli s tistimi, ki so bolj leni od ostalih.

Karkoli berete na svetovnem spletu, kako narediti super kampanjo in ostale stvari, tako na Instagramu, Facebooku, TikToku itd.,  jemlite z rezervo in ne uporabljajte v 100%. Ker ni popolnega časa, in če je, imate več sreče kot bistri. Vsaka zgodba ima svoj pomen; morate najti svojega. In to morate sporočiti po ustreznih kanalih.

Kateri so pravi kanali, je odgovor vreden milijon dolarjev. Odvisno je od vaše ciljne publike, kaj poskušate sporočiti, kako in zakaj se odločite za ta pristop. Primer: Če želite pridobiti nekaj otrok, starih od 13 do 15 let, da vstopijo v vaše športno društvo, je bolje uporabiti TikTok, kot pa postaviti nekaj plakatov v njihove osnovne šole.

Še posebej v času COVID -a. Mešanica oblikovanja, video posnetkov, profesionalnih fotografij z dobro zgodbo, ki to podkrepi, lahko naredi čudeže. Vprašajte Merlina, kako je v enem letu in pol pridobil 4400 privržencev. In niti ne govori zaradi šivov na ustih. Vsem povejte, kako ste ustanovili svoj klub, kdaj in zakaj. Pišite o svojem mestu, o svojih igralcih, delajte intervjuje, pišite bloge, pišite o svojih igrah, o tem, kaj se je zgodilo, kdo je dosegel koliko TD ali INT in morali bi biti dobri.

KORAK 7. POPOLNI ČAS JE VSE

Da in ne. V zadnjih dveh letih smo se naučili, da je popoln čas vse. Toda za idealen čas morate imeti srečo. Najprej smo se naučili potrpljenja. Ne morete prisiliti stvari, da pridejo, ali pa mislite, da lahko premagate sistem, vendar je resnica, da tega ne morete. Še posebej, ko zmagujete.

Vsi navijajo za tiste športnike, ki nenehno zmagujejo. Če imate dobre rezultate, boste bolje dosegli. To je dejstvo! Nihče ne mara navijati za poražene. Vprašajte samo bazo oboževalcev Los Angeles Chargers. Smešno je, kako v zadnjih nekaj letih na igre ni prišel skoraj nihče (ne situacija COVID). Kljub temu, ko so pripravili Justina Herberta in letos Rashawn Slaterja ter opravili nekaj podpisov med sezono, človek, polnilci dobijo polni stadion v prvem tednu. v enem letu. Ko pa to storite, boste bolje dosegli.

Zato se ne bojte govoriti o prvi zmagi, prvih desetih zmagah, 100 zmagah ali ko podpišete veterana, ki je igro igral dolgo časa, da bi svojo ekipo povzpeli na še višjo raven. In zapomnite si to, bolj neumni video je, večji doseg boste pridobili na TikToku. Ko nekaj deluje, ni pomembno, kdaj to objavite. Otroški koraki. Prvič, če želite pokazati najbližje svoji bazi, ne potrebujete nekoga v Turkmenistanu, ki dela v sirarni, da bi videl vaše objave na Instagramu, kako podajati žogo. Bilo bi lepo, vendar ni ciljno občinstvo.

KORAK 8. KAKO CILJATI PRAVO OBČINSTVO

Živimo v majhni državi, imenovani Slovenija. Celotna populacija je nekaj več kot dva milijona ljudi. V Sloveniji imamo nekaj velikih športnih blagovnih znamk, kot so ACH Volley, Cedevita Olimpija, NK Olimpija, NK Maribor, RK Krim (ženski rokomet), slovenska nogometna reprezentanca, košarkarska reprezentanca itd. Potem imamo Tadeja Pogačarja, Primoža Rogliča, Tino Maze, Ilko Štuhec, Jakova Fak, Petra Prevca, Luko Dončiča, Gorana Dragiča, ki imajo svoje blagovne znamke in zelo zelo velik doseg med Slovenci. In kako se s tem spopasti? Kako približati šport, ki je v Sloveniji zelo neznan? No, stvar je v tem, da je bilo veliko joka in neprespanih noči. Hecam se. :)

Vprašali smo se, kdo je naše občinstvo? Kakšno komunikacijo želimo in kar je najpomembneje, kako bomo dosegli svoje cilje. Tako smo začeli z majhnim. Vedeli smo, da je Slovenija zaradi neznanega športa ne bo odrezala. Naši igralci so poslali naš račun IG, da bi vprašali svoje prijatelje, nam sledili in povabili svoje prijatelje. Tako smo v enem dnevu zrasli z 0 na 250 privržencev. Večinoma so to bili naši družinski člani in najbližji prijatelji.

Nato smo začeli dodajati ljudi, ki se v Sloveniji ukvarjajo z našim športom. Nato smo se preselili k dodajanju ljudi, ki se ukvarjajo z našim športom na Hrvaškem, v Bosni, Srbiji, Italiji, Avstriji. Seznam sega po Evropi in se premika po zahodni in vzhodni obali, Mehiki, Argentini, Rusiji, na Japonskem in v Mongoliji. Nogomet z zastavo se kot hitri vlak premika na olimpijske igre leta 2028. Naša ideja je, da postanemo ambasadorji športa in "udarimo" v druge klube, da vidimo, da lahko delamo na visoko profesionalni ravni, tudi če smo amaterji.

Najprej bi morali prijatelji vedeti, s kakšnim športom se ukvarjate. Potem bi morali ljudje, ki živijo v vašem mestu, vedeti, da obstajate. Ko to osvojite, bi morali iti na državno raven, tako da bodo slovenski sponzorji nekako vedeli ali slišali za vas in se preselili izven meja.

KORAK 9. KAKO SMO ZGRADILI MARKETING KAMPANJO

Dajte stvari čas. Veliko tega. Tudi če ste robot, ne morete vsega narediti v enem dnevu. To preprosto ni nemogoče. V tistih časih COVID smo se naučili, da tudi vi mislite, da imate ves čas na svetu, pa ne. Toliko stvari se lahko spremeni. Če vsaj nekajkrat na teden ne komunicirate s svojim občinstvom, bodo mislili, da ste končali, ali zaprli vašo trgovino. In nočeš jim dati tega občutka.

Najprej morate biti organizirani.
2. morate imeti ljudi, ki bodo delali na vaši kampanji.
3. brez grafičnega oblikovalca bo težko.
4. gradnja zgodbe.
5. raziskujte svoje občinstvo.
6. Naredite časovni načrt, kdaj in kje boste kaj dali.
7. Začnite z rezultati igre. Naslednji dan napišete povzetek iger. Ljudem nato pokažete statistiko svojih igralcev. Nekaj ​​video posnetkov TD -jev, vlečenja zastave INT -a, odlične podaje, teka. Modeli.
8. nato pojdite na plakate, oglasne deske, showreel, najboljših 10 predstav po sezoni itd.
9. poiščite lokalne študentske klube ali študente trženja in PR, ki vam bodo pomagali.
10. če potrebujete pomoč, se lahko kadar koli obrnete na nas.

KORAK 10. ZAPIŠITE

Živimo v 21. stoletju. Družbeni mediji so preprosto komunikacijsko orodje. Če imate ustrezna orodja, lahko veliko naredite. Slack uporabljamo kot formalno komunikacijsko orodje. Skupine IG uporabljamo za izmenjavo neumnih videoposnetkov med igralci, ki bi si radi prikazali videoposnetke iz lige NFL, meme ali dekleta, ki igrajo zastavo. Lahko uporabite SEMRush ali Google Analytics, da vidite, kako spodbujate promet na spletnem mestu. S spletnim mestom vas lahko ljudje najdejo povsod. Na IG lahko ljudje vidijo, kako ste. FB omogoča vaši babici, da ve, kako ste se odrezali. S članki na drugih spletnih mestih lahko dosežete širše občinstvo. Vendar morate imeti potrpljenje, čas, denar in ljudi.

Obstaja veliko majhnih skrivnosti, ki jih ne moremo deliti s širšo javnostjo, ker je to naše znanje. Če pa nas lahko kontaktirate, se lahko nekaj dogovorimo! Tukaj smo, da pomagamo.
Loader